Recenze: Hvězdy nám nepřály

Název: Hvězdy nám nepřály/ The Fault in our Strars
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Knižní Klub
Vydání: březen 2013

anotace z bux.cz
Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. "Nejvtipnější smutný příběh" je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vyprávěčskému talentu vyznívá velmi působivě.

Asi tak při posledních třiceti stranách jsem normálně přestávala mít sílu tu knížku dočíst. Proč? Jednoduše byla straně smutná. Opravdu, ale takovým tím hezkým způsobem, a to bylo smutné. Prostě byla dokonalá. A to doopravdy. Vím, že dokonalá říkám o skoro každé knize, ale mě se taky skoro všechny líbí, ale tahle. To bylo něco. Jak už jsem řekla, chvílemi jsem opravdu neměla sílu číst. Nejen proto, že se mi ke konci skoro pořád zalévaly oči slzami a to, že to skončilo vlastně celkem hezky.

Děj samotný není nijak složitý, vlastně je hodně jednoduchý, ale zároveň fantastický. Dostává mě ta procítěnost, to smíření se s nevyhnutelným, prostě a opravdu velice laitsky řečeno je to doják. Jak jsem řekla velice laitsky řečeno a jelikož já si myslím, že ve čtení knížek jsem na tom trochu lépe tak to snad zvládnu více rozvést.

Abych řekla pravdu i tady se autorovi povedlo vytvoři úžasné postavy. Já, prostě jsem neměla slov, byla naprosto dokonalá, ale jak už jsem řekla taky dokonale smutná. Při čtení se ve mně mísilo tolik různých pocitů, na jedné stránce jsem se zalykala smíchy a na další zadržovala slzy. Opravdu jsem z knihy doslova a do písmene hotová a teď mám pocit, že dokážu přečíst jen něco důvěrně známého. Věřte nebo ne, ale Hvězdy nám nepřály jsou Nejvtipnější smutný příběh.
Kniha si jednoznačně zaslouží všech pět hvězd