12/12/2013

BZRK - Michael Grant

Autor: Michael Grant
Originální název: BZRK 
Série: BZRK (1)
Nakladatelství: CooBoo, 2013

Nano. Svět uvnitř lidského těla, svět v mase, svět mezi nervovými zakončeními. A v něm se odehrává bitva mezi těmi, kdo chtějí ovládnout lidskou mysl, a těmi, kdo jim v tom chtějí zabránit. Mezi nimi jsou i Noah a Sadie, jejichž blízké zničil boj o moc, který vedou bratři Armstrongovi, podivná Dvojčata, která touží ovládnout svět a vytvořit utopickou společnost bez konfliktů a válek, bez hladu a strádání. Jenže jak vést válku v nanosvětě, kde stačí šikovně "předrátovat" pár nervových spojení a z člověka je rázem jen loutka? Strhující thriller, který balancuje na tenké hranici mezi realitou a šílenstvím.


BZRK. Neuvěřitelní knížka, která mě nenechala klidnou. Po jejím přečtení jsem zatoužila otočit těch tři sta ěnco stránek zpátky a začít znovu číst. Bzrk je prostě něco neskutečně úžasného. Už jenom podle anotace člověk pozná, že se nejedná o nějakou nenásilnou knížku. Neříkám, že je Bzrk surový, ale je o blízké budoucnosti, o budoucnosti kde vládne jeden za pomocí malinkatých nanobotů, kteří vedou válku za lidi jež je ovládají.

To je ta zvláštnost na Bzrku, je to jedna z těch knížek kde se nehraje na datumy. Nevíme ve kterém roce se to odehrává nevíme ani v jakém měsíci, o to víc je děsivé to, že takhle to v našem světě třeba za dvacet let bude. A to je taky drsný. Abych pravdu řekla Bzrk bych nazvala jakousi vyzí budoucnosti, rozhodně bych se nedivila, kdyby se takhle za pár desítek let řešili problémy.

V Bzrku slova strhující thriller znamená málo. Je víc než strhující víc než úžasný a je to thriller každým coulem. Možná, že je hodně konkrétní, že je morbidnější než ostatní knížky, ale to Bzrk dělá Bzrkem. Už když jsem ho prvně měla v ruce a začetla se do první věty knihy, věděla jsem že v ruce držím něco neskutečně úžasného. Dokonale jsem byla vtažená do děje a byla stále víc překvapená, co dokáže napáchat banda cukačů od AFD, kterým je věkově zrhuba kolem 16 - 20 let. Dostávala mě ta atmosféra v Berseku (BZRKu), dostávala mě celičká knížka. Skoro každá její věta obsahovala něco překvapivého.

Bzrk byl úžasný celý, ale nejlepších bylo asi posledních sto dvacet stran. Tam jsem prostě nemohla přestat číst, to nešlo. Byly tam nečekané zvraty, strhující akce, superhustá bitva a ještě něco. Konec. Když jsem totiž Bzrk dočetla prostě jsem si jen sedla a koukala. Nemohla jsem uvěřit, že už Bzrk skončil, že musím čekat na další díl téhle skoro sci-fi dystopické série.

Věřte nebo ne, ale Bzrk je doopravdy neskutečně úžasný strhující thriller. A proto dostává celých pět hvězdiček!

Žádné komentáře:

Okomentovat