5/28/2014

Roztomilé malé lhářky - Sara Shepardová

Autor: Sara Shepard
Originální název: Pretty Little Liars
Série: Pretty Little Liars (1)
Nakladatelství: BB/art, 2011

Spencer přebrala kluka vlastní sestře. Aria sní o učiteli angličtiny. Emily se zakoukala do té holky, co je na škole nová. A Hanna dělá hrozné věci, aby byla stále krásná. Jenže od doby, co zmizela jejich kamarádka Alison, skrývají všechny před světem jedno mnohem horší tajemství. Jak to můžu vědět? Jednoduše proto, že o nich vím úplně všechno – co strašného provedli v minulosti, i jaké pavučinky předou právě teď. Ptáte se, co je na tom zajímavého pro vás? Povím vám to.





Sara Shepardová

Sara Shepardová absolvovala Newyorskou univerzitu a získala titul MFA z tvůrčího psaní na Brooklyn College. První románovou řadu Roztomilé malé lhářky inspirovalo její dětství ve Filadelfii v Main Line. Nějakou dobu žila spolu s manželem a psy ve městě Tucson v Arizoně, kam je zasazen příběh její nové řady Hra lží, a zpátky do Main Line se přestěhovala teprve nedávno. Psaní se věnuje od okamžiku, kdy se naučila písmenka. V mládí ovšem snila o kariéře seriálové hvězdy, návrhářky stavebnice LEGO, filmařky nebo redaktorky v časopise…




Děj a postavy

Jelikož jsem jako první začala sledovat seriál, nemohla jsem si pomoci a musela jsem s ním knihu stále srovnávat. Mým překvapením však bylo, že tato první kniha z šestnácti-dílné série je v seriálu zpracována převážně jen jako pilotní díl. Ale dost už o porovnávání seriálu a knihy je čas na recenzi! 

Samotná A je velice děsivou a záhadně chytrou postavou jejíž identitu nikdo nezkoušel ani moc odhalovat. Abych pravdu řekla při těch zprávách od A, které dívky postupně dostávaly jsem vždycky byla mimo. Protože, jak o nich někdo mohl tolik vědět? To je věc na kterou autorka ve své úvodní knize nejvíce poutá, kdo je záhadným A, který zná i ta nejosobnější tajemství, která o dívkách věděla jen jedna osoba, která je mrtvá? Ale to je "jen" tou hlavní zápletkou prvního dílu. Jde v něm také o samotné sbližování kamarádek, které se od sebe dobrovolně odloučily a dohromady se dávají jen kvůli tomuto zvláštnímu poutu tajemstvích, které je nutí držet při sobě, i přestože se doopravdy dají dohromady až téměř na konci knihy.

Nemůžu si pomoct, ale tahle kniha mě i přes svou jednoduchost fascinovala, možná to bylo tím, že je to zase psané hlavně jako úvodní díl, což uznejme poslední dobou - a i celkově - se toho v prvních dílech odehrává nějak moc. Autorčin styl psaní je prostě a jednoduše vtahující do děje, nutí vás to číst dál a ani se nepletou ty čtyři různé pohledy - třikrát hurá pro třetí osobu! Osobně jsem tímhle dílem hodně ohromená, protože jakožto člověk, který má zkouknutý celý seriál, jsem čekala něco trochu jiného a tohle pro mne bylo vážně super překvapením. Vůbec by mne nenapadlo, že kniha bude tak vnímavá a docela i podmanivá - bože já ale používám divný slova -.- - a, že z ní budu natěšená na další díl.

Postavy... postavy pro mne byly vážně velkým překvapením. A to hlavně vzhledem. Víte mě vlastně vůbec nenapadlo, že se jejich vzhled může od seriálové podoby lišit. Ale je tomu tak, jenže to nemění můj názor na to, že všechny čtyři holky mají něco do sebe. Překvapivě ani jedna z hlavních protagonistek mi nepřišla otravná, to jen nějaké vedlejší postavy, jako Mona nebo Spencřina sestra Melissa.Ty jsem neměla nikdy moc v oblibě. Ovšem Hanna, Spencer, Aria a Emily mi všechny přišly jako milé holky snažící se přijít na to, co se kolem nich po třech letech od Alisonina zmizení děje. A že toho začínalo být dost. Každá z nich má svůj vlastní charakter, který v knížce rozhodně není zanedbávaný, je na tom poznat, jak se která z nich chová a jak ne. Což považuju za úspěch, protože buďme na chvíli vážní, při takovémhle střídání pohledů vypracovat nadprůměrně čtyři odlišné charaktery muselo být složité.

Hodnocení

Knize dávám pěkné čtyři hvězdičky, protože mi přišla docela krátká, ale i přesto byla moc fajn a rozhodně mi čas s ní strávený nepřišel ztracený! 
-B

1 komentář:

  1. Zajímavé:-) o knížce už jsem slyšela a vypadá to hodně zajímavě!:)

    OdpovědětVymazat