8/05/2014

Aliance - Veronica Rothová

Autor: Veronica Rothová
Originální název: Allegiant
Série: Divergence (3)
Nakladatelství: Cooboo, 2014

Nejočekávanější a nejvíce strhující kniha letošního roku! Tris a Tobias jsou opět spolu, ale společnost a systém, v kterém oba vyrůstali a kterému oba věřili, je v troskách. Systém frakcí je kompletně rozvrácený, rozhoří se souboj mezi jednotlivými vůdci toužícími po moci, ale všichni ve skutečnosti touží po jediném – po pomstě. A svět za plotem obklopujícím celé město se zdá ještě nemilosrdnější. Pokud však Tris chce ochránit své blízké, musí se vydat právě za hranice svého rodného Chicaga. A zde odhalí tajemství, které je ještě více šokující, než čekala.



Veronica Rothová

Narodila se a bydlí v Chicagu. Je jí teprve 23 let, ale psaní se věnuje již od svých dvanácti. Studovala tvůrčí psaní na Northwestern University a nyní pracuje na plný úvazek jako spisovatelka. Jak sama o sobě ráda tvrdí, je šest stop vysoký sci-fi nerd, který oblečený ve svém oblíbeném pyžamu projíždí ve volném čase dlouhé hodiny Wikipedii a který má neskutečné množství různých fobií. 

Děj své prvotiny Divergence, jež je zároveň počátečním dílem stejnojmenné trilogie, umístila do Chicaga, které tak dobře zná a miluje. Už její první kniha zaznamenala velký úspěch, když ji prestižní deník The New York Times zařadil na šesté místo v seznamu bestselerů. A bez pochyb jde i o nejlepší dystopii, jež byla v poslední době napsána.
(zdroj: cooboo.cz)

Děj a postavy

Budu upřímná, od Aliance jsem kvůli předchozím dílům čekala mnohem, mnohem více, než to, co mi bylo dopřáno. Asi to opravdu bude tím, že si Veronica v předchozích dílech nastavila pro Alianci laťku, která se špatně překonávala a jen občas na ni dosáhla, ale ani tyhle nedostatky mě nedokázaly nějak výrazně přesvědčit o tom, že by Aliance měla být špatná knížka. Je pravda, že zpočátku rychle ubíhající děj mě děsil. Napřed se nic nedělo, pak se něco dělo, pak vytáhli paty z města, ani se nepodívali kolem a bum! už tam byl někdo další, kdo pro ně přijel. To se mi popravdě moc nezamlouvalo a dlouho jsem tomu pořádně nemohla přijít na chuť, prostě mi to přišlo poněkud neRothovské nebo já nevím, jak to přesněji říct. Nedala jsem si říct a nesekla se čtením a úspěšně jsem se prokousávala poněkud zvláštním dějem, kde se člověk všechno dozvídal - to taky vybalili neskutečně rychle, že jsem skoro nevěděla o čem mluví - a až tak v půlce jsem z toho začala cítit závan kvality předchozích knih a s radostí mohu říct, že od půlky už se to zlepšovalo. 

Jo druhá půlka už byla daleko lepší, než ta první, i když nutno podotknout, že teď to byl Tobias, kdo dělal blbosti. Konečně se mi totiž dostalo kýžené akce, napětí, trochy toho drama, prostě bomba. Bohužel už to pak začínalo být hodně Rothovské a jak všichni víme, autorka není zrovna někdo, kdo by se svými postavami nějak patlal nebo jim snad všechno ulehčoval, tak začíná pomalé vyvražďování a dostáváme se k osobitému konci, který mi tak nějak vynahradil pro mne nezajímavý začátek.

Jak už jsem zmiňovala Tobias byl tentokrát ten, co dělal kraviny, minule to byla Tris tentokrát on. Jasně chápu, taková informace s člověkem zamává, ale Nita a její partička taky byla parta zlořádů, i přesto, že to dopadlo víceméně po jejich. 

Dojímavý konec a usmíření se, mě vážně dojalo. Myslela jsem, že když všechno vím, že když vím, co se stane tak špatného a kdy přesně, že už mě to nedojme, ale i tak ta slzička ukápla, to až pak k úplnému konci jsem začínala propadat feelings, které nám tam Rothová vecpala a doslova hodila do obličeje - a že to jí jde. 

Hodnocení

Nad tím jsem přemýšlela dlouho a mé původní rozhodnutí dát Alianci čtyři hvězdičky jsem zahodila, protože to by nebyly pěkný čtyři hvězdičky, tak jsem se sama se sebou dohodla na velice moc hezkých třech hvězdičkách, které si Aliance právem zaslouží a já můžu děkovat Veronice, že napsala takovouhle dobrou sérii.

(zdroj obálky: neoluxor.cz, anotace: bux.cz, obrázky: deviantart.com)

Žádné komentáře:

Okomentovat