10/26/2014

Dveře do prázdnoty - Kdo stojí za prázdnem?

Autor: Victoria Schwabová
Originální název: The Unbound
Série: The Archived (2)
Nakladatelství: Cooboo, 2014
Hodnocení na Goodreads: 4.40

Mackenzie Bishopová vede dvojí život. Není pouze normální studentkou střední školy, ale také Správkyní v Archivu, v tajuplném místě, kam odcházejí spát Historie zemřelých lidí. Mac nastoupí na Hydeskou střední a snaží se dostat svůj život do tak normálních kolejí, jak je to jen možné po tom, co se v Archivu stalo přes léto. Ale nějak se jí to nedaří. Pronásledují ji zlé sny. Mac ví, že minulost je minulost a že jí už nemůže ublížit, ale vše se zdá tak skutečné. A když se noční můry začnou vkrádat do její mysli i ve dne, začne se obávat, jestli je doopravdy v bezpečí… Mezitím se v jejím okolí ztrácejí beze stopy lidé a jediné, co je spojuje, je to, že naposledy viděli Mackenzie.

Kdo za tím vším stojí? A jakou roli v tom hraje Archiv? Mac se to pokusí zjistit, ale riskuje u toho své Správcovství, vymazání vzpomínek, a dokonce i svůj život.

Victoria Schwabová

Je mladá začínající americká autorka. Začala publikovat v roce 2011 a dosud vydala tři knihy. Kniha Archiv je druhou z nich. Autorka už stihla napsat i její pokračování, jehož vydání se v Americe připravuje na rok 2014. Victoria o sobě tvrdí, že má toulavé boty, ale pokud se neprohání po Paříži nebo nesupí do anglických kopců, je obvykle zalezlá v koutku nějaké kavárny v Nashvillu, upíjí čaj a konstruuje do svých knih nejrůznější příšery.






Děj a postavy

Říkala jsem, že první díl byl něco. Ale tohle, to byl teprve zážitek! Jsem z toho nadšená a jak. Celá kniha se mi hrozně líbila a Mackenzie jsem si ještě více oblíbila. 
Ze začátku jsem sice tak trochu bála, co na mne ze stránek vyskočí tentokrát a ani teď Schwabová nezklamala. Děj celý dával smysl, příběh je psaný tím příjemným style, kdy je všechno podané lehce a stravitelně a hlavně vcelku uvěřitelně. Mac dostala o něco více lidskosti, Wesley - toho už překonává snad jenom Todd Hewitt z Chaosu - nám ukázal i svou jinou stránku, než černou milujícího kluka, Agáta je přesně taková, jaká jsem si myslela, že bude (spojler! Je příšerná a nenávidím ji! To, co udělala Mac bylo sakra hnusný plus ji chtěla nechat vymazat už od začátku. Fakt jsem si myslela, že Agátu zaškrtím. Nakonec ale dostala, to co si zasloužila a díky tomu jsem si docela oblíbila ředitele Archivu), Roland... Roland je prostě Roland, neskutečně hezky se stará o Mac a snaží se jí ve všem pomáhat a věřit, i když to pro něj musí být neuvěřitelně obtížné. Nový přátelé, které si Mac na Hydeské udělala, jsou moc fajnový lidi. Všichni jsou prostě normální středoškoláci se svými vlastními problémy a tajnostmi, ale těch tajností nemají tolik a nejsou tak strašné. Trochu mě zaráželo to, že autorka nedala do příběhu nějakou mrchu, která by Mac nenáviděla a snažila by se jí všechno kazit - tu teda trošičku zastávala Safia, ale ta měla spíš jen občas hloupé poznámky, nic víc -, neříkám, že mi tam taková postava chyběla. Ba naopak! Měla jsem z toho radost. Přeci jen si nemyslím, že všude jsou až takovéhle mrchy. 
Ale upřímně, konec je neuvěřitelně úžasný. Nejen tím, co se stane, ale i tím, co si Mac řekne. Ta jedna věta totiž dělá Archiv neuvěřitelně originální sérií, kterou je už od prvního dílu! 

Plusy a minusy

téměř všechno!

Konečný verdikt

Dveře do prázdnoty jsou jedno z nejlepších pokračování, co jsem četla. Kniha mě vážně velice nadchla.Tomu všemu ještě přidává nápaditost konce, která doslova křičí za svých zasloužených pět hvězdiček. A mě už teď zbývá pouze doufat v to, že Schwabová napíše poslední díl, kde nám snad nabídne stejně dobré čtení, jako nám dala. *prosí všechna božstva, aby trojka Archivu opravdu byla*


3 komentáře:

  1. Já nečetla ten první díl, i když mě celkem lákal. Teď když vyšel ten druhý tak si to asi seženu, protože to všichni jen chválí, včetně tebe :) Hezky napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Oba Archivy jsou naprosto skvělý!

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze :) Druhý díl jsem ještě nečetla, ale ten první se mi moc líbil :)

    OdpovědětVymazat