10/12/2014

Krvavá cesta|Najít bratra nebude jednoduché

Autor: Moira Young
Originální název: Blood Red Road
Série: Dustlands (1)
Nakladatelství: Cooboo, 2013
Hodnocení na Goodreads: 3,99

Saba žije u Stříbrného jezera – pustiny zpustošené neustálými písečnými bouřemi – kde se její rodina snaží přežít a neustále naráží na pozůstatky dávno zaniklé civilizace Padlých. Když čtyři tajemní jezdci unesou její milované dvojče Lugha a zabijí jejího otce, Saba se vypraví osvobodit bratra a pomstít otce. Cestou potkává pestrou společnost dobrodruhů, pašeráků a samozřejmě i Jacka, úžasného a nesmírně drzého kluka. Saba během svého putování zjistí, že není slabou a bezbrannou dívkou, ale naopak skvělým bojovníkem, který má schopnost změnit deformovanou společnost zevnitř… 
Krvavá cesta je román plný akce, napětí a dobrodružství. 
Román, který vás uhrane. (zdroj: databazeknih.cz)


Moira Young

Moira Young byla herečkou, tanečnicí a operní pěvkyní, ale její velkou láskou jsou knihy a psaní. Přesto, že je kanadské národnosti, tak nyní žije s manželem ve Velké Británii. Jejím prvním románem je Krvavá cesta.
(zdroj:databazeknih.cz)







Děj a postavy

První dojem, který na mne kniha udělala byl takový zvláštní. Nevěděla jsem přesně, co mám od knihy očekávat plus jsem očekávání neměla téměř žádná. Ale! Krvavá cesta se mi překvapivě zalíbila a je zatím snad největším překvapením z mého seznamu knih.

Děj má chvilkami trošku zamotaný, ale koneckonců i zajímavě dělený na části - bacha, tady bych to kapitolami nenazvala. To, jak je kniha dělena asi opravdu nebudou kapitoly, protože je vždycky konec jedné části, stránka s názvem další a až na další stránce je pokračování textu. Každá z těchto částí má asi tak padesát stran a více, což je docela nevýhoda pokud si při večerním čtení řeknete "tak ještě jednu". Příběh je tady hodně zajímavou záležitostí. Ano, jsou tam nějaké ty zamotaninky, ale jsou i knihy, kde je to daleko horší. Vyprávění postupuje docela svižným tempem, možná jen na začátku je to takové nemastné neslané, to asi než jsem si zvykla na Sabu.

Saba je asi nejspíš další postavou, která si v knize prošla jakýmsi vývojem. Ze začátku se mi zdála, jako otravná, neuvěřitelně vzhlížela ke svému bratrovi, což nebylo zase to nejhorší, a svou mladší sestru přehlížela plus ji dávala hodně jasně najevo, jak moc ji nenávidí. Prostě jsem si myslela, že Saba nebude můj šálek karamelového mocha a tak mne její změna 'k lepšímu' překvapila. Saba je prostě hrdinka se silným charakterem, který se během knihy nikomu nepodařilo zlomit - tím zlomit myslím úplně vyřídit -, je totiž otravná, nenávistná a pomstichtivá, ovšem všechny tyhle negativní vlastnosti utužuje pouze na zlých lidech, kterým to patří. Ukáže, že umí být i milá, hodná, laskavá a je neuvěřitelně obětavá, ale ne tím způsobem, že by pořád za všechny všechno dělala, prostě... tak akorát obětavá. Opravdu jsem během čtení na Sabu měnila názor, který se hlavně jenom zlepšoval. Ze začátku to bylo takové: ta nebude asi zrovna ok; na konci knihy jsem už Sabě fandila a držela palce, ať všechno zvládne na jedničku.

Sabina mladší sestra Emmi, je prostě typická malá holčička, která se chce zavděčit své starší sestře, která ji nemá ráda, ovšem i Emmi se ze začátku zdá, jako takové nemohoucí dítko, které bude jen na škodu, ale, jak jsem řekla, jen se zdá. 

Jack... Jacka si nejde nezamilovat. Miluju tyhle otravný typy kluků, který jsou celou dobu hodný a udělali by úplně všechno, i když se to snaží skrývat. Jack je prostě slaďouš, ale taky jsem mu měla chvílemi chuť dát přes čumák.

Osobně si myslím, že v Krvavé cestě jsou všechny postavy napsány dobře, ano jsou ty, jak složitější, tak jednodušší charaktery a na některé prostě nezbylo místo, ale kvalitu charakterů bych tady hodnotila hodně dobře.

Jedinou věcí, která mi trošku kazila celý dojem z knihy, byl počet alternativních konců. Samotné ukončení příběhu je dobré, ale předtím je hned několik scén, které se téměř vybízejí čtenáře nabádat k tomu, aby si myslel, že už bude konec a pak když je konec konečně tu nemá to takový efekt, jaký by to mít mělo. A je ještě jedna věc, která se mi tak trochu nelíbila, ale to nemá s dějem nic společného. Prostě mi moc nesedla ta naše obálka, jako je hezká to jo, ale myslím si, že když by nechali původní nebylo by to naškodu :). 
Ta první je prostě luxusní *_* (zdroj: google.com)

Plusy a minusy

+ Vyprávění Saby je svižné a je psáno takovým tím lehkým slangem, který nemlátí do očí a zároveň zní uvěřitelně
+ Pěkně napsané postavy
+ Podivně zvláštní svět
+ Saba 

- Podivně zvláštní svět

Konečný verdikt

Krvavé cestě dávám hodně moc moc dobré čtyři hvězdičky, dala bych i pět, jenže mě se prostě nezamlouvalo to, kolikrát tam ten konec být mohl či ne, ale i tak je Krvavá cesta opravdu něčím originálním, co se jen tak nevidí a už se moc těším na pokračování! P.S. Jack je můj :3

"Za mě palec nahoru (y)" -moje recenze na GR



Žádné komentáře:

Okomentovat