11/07/2014

Crescendo - Andělé nejsou takoví nebo ano?

Autor: Becca Fitzpatriková
Originální název: Crescendo
Série: Hush, hush (2)
Nakladatelství: Egmont, 2011
Hodnocení na Goodreads: 4.10

Nořin život má stále daleko k dokonalosti, ale aspoň získala strážného anděla. Patch je tajemný, nádherný, magneticky přitažlivý, ale navzdory tomu, jakou roli má hrát v Nořině životě, se chová všelijak, jen ne andělsky. Je ještě vyhýbavější než dřív a k tomu se zdá, že tráví stále víc a víc času s Nořinou úhlavní sokyní Marcií Millarovou.
Nebýt Patchova nepochopitelného jednání, Nora by Scotta Parnella, starého rodinného přítele, který se přestěhoval zpátky do města, sotva vzala na vědomí. Jenže Noru ke Scottovi začne cosi přitahovat - navzdory pocitům, které ji varují, že Scott před ní zřejmě skrývá nějaké tajemství.
Noru navíc celou dobu pronásledují obrazy jejího zavražděného otce. Začne se zajímat, zda její původ nemá něco společného s jeho smrtí, a následkem toho jí hrozí stále větší a větší nebezpečí. Nora se zoufale snaží zjistit, co se vlastně v minulosti stalo, ale možná že některé události je lepší nechat spát, protože pravda může zničit vše - a všechny, kterým Nora věří a které má ráda.

Becca Fitzpatriková

Becca Fitzpatriková vyrostla na knihách Nancy Drewové a Trixie Beldenové, které si čítávala s baterkou pod peřinou. Vystudovala zdravotnictví, ale tento obor brzy opustila a zaprodala duši vyprávění příběhů. Pokud zrovna nepíše, nejspíš slídí ve výprodejích po botách, běhá nebo v televizi sleduje kriminálky. Crescendo je její druhá kniha. Žije v Coloradu.
oficiální web Beccy





Děj a postavy

Crescendo stálo za to. Bylo naprosto úžasné a tak trochu mysteriózní. Překvapilo mne tam asi tak 93% věcí, protože jak anotace říká pravda může vše zničit. Okey pravda možná vše zničila, ale nebylo to až tak katastrofální. Dobře, přiznám barvu. VŠECHNO BYLO TOTÁLNĚ NA BEDNU A MYSLELA JSEM, ŽE BUDU VRAŽDIT.

Už jsem v pohodě, ale opravdu. Vážně jsem si to myslela, třeba Scott ze začátku jsem ho řadila do stejné kategorie jako Nora, tudíž do kategorie "co sakra chce, co má sakra za problém". Jenže pak jsem si ho docela oblíbila, pak jsem ho málem zavraždila a pak jsem si ho zase docela ooblíbila. Byla to docela horská dráha, ale kdo mě fakt naštval byl Patch. Jasně chápu, bylo v tom deset tisíc jiných důvodů, ale do háje tohle se prostě nedělá, ale za ten konec jsem mu všechno prominula.

Kdo mne opravdu hodně mile překvapil byla Vee, Nořina nej kámoška. I když randila s Rixonem - nemám ho ráda a patří mu to - vždycky šla Noře napomoc, když ji o to Nora požádala. Neměla jsem s Vee žádný problém, ona prostě byla ta pohodářka, co dodávala příběhu ten odhlečený nádech. I když se tam stalo bůhvíco, pokaždé když Nora mluvila s Vee, tak jsme se obě cítily lépe. A navíc v 99% případech Veeiny hlášky zabíjely a to doslova :D. Co bych o Noře řekla, bylo to, že většinu jejího chování chápu a i když mi sem tam na nervy zahrála, byla fajn. Chápala jsem proč udělala některé věci, vždyť se doprčic Patch tahal s Marcií a to myslím, že bych se zachovala stejně. Plus k tomu ty další věci ohledně tajemství Černé ruky a vraždy jejího otce, tak to myslím zvládla dost dobře. Marcií Millarovou stále nemám ráda, ale mám ji raději než v první knize nebo na začátku Crescenda.

Co mě však úplně dožralo byl konec, ne absolutní, ale taková ta část u konce. Ta mě fakt namíchla a o celkovém konci ani nemluvím, protože prostě to bylo úplně na dvě věci! Sakra vždyť, když se konečně začne dařit tak aspoň happyend ne? Jenže to Fitzpatriková ne, tak proč rovnou neudělat tohle, že? No, ale ještě k té části knihy u konce: to byl fakt záhul, napřed jsem si myslela, že vím, kdo všechno za tím stojí, kdo chce nakonec Noru zabít a blik ono to bylo úplně jinak, byl to úplně jiný člověk, postava kterou bych nikdy z ničeho takového nepodezřívala. A tím úplným koncem mě Fitzpatriková úplně odrovnala. Vždyť říkám, že si to mohla nechat na jindy, sakriš. A ne takhle zkazit pěkný happyend. No už by to chtělo třetí díl.

Konečný verdikt

Crescendu dávám pět hvězdiček za ten OMG konec a taky za to, že bylo tak super! Protože je to vážně fajná knížka :).

*Recenze je staršího data, dávám ji sem kvůli tomu, že čtu už trojku a plánuju ji zrcenzovat :) Později by se tu taky měla objevit recenze na první a čtvrtý díl :)*

Žádné komentáře:

Okomentovat