5/17/2015

Svět knihy 2015 - REPORT


Včera jsem se, jako většina mých kolegů knižních blogerů, zúčastnila akce, která je snad všem knihomolům v ČR svatá. A to Světa knihy 2015. Bylo to tam naprosto dokonalé a já si tu sobotu hodně moc užila. Veletrhu jsem se účastnila už minulý rok, ale to jsem tam byla spíš na okouknutí pole a tenhle rok jsem to vzala trochu ve větším :).

Mrkla jsem se na víc, než jednu přednášku(?) a to hned na čtyři (velká holka, vím :D), byla jsem na Lekci tvůrčího psaní, kterou přednášela paní Daniela Fischerová, učitelka z Literární akademie. Její workshop se mi hodně líbil, paní Fischerová je neuvěřitelně živý člověk, který z fleku dokáže vymyslet spoustu věcí. Workshop nebyl jenom sezení a poslouchání rad a pravidel o tom jak správně psát, byla to zábava plná dobrých lidí a vtipných historek, které nám paní vyprávěla. Je fakt, že jsme tam prolétli vyučování z Literární akademie jen tak letem světem, ale ono to ani jinak nešlo. Potěšilo mne i to, že na konci workshopu nás všechny pani Fischerová obdarovala několika papíry s docela trefnými citáty o psaní, které už mi pěkně visí na nástěnce pro další inspiraci.


Po tom mě čekala hodina a půl volného času k nakupování knížek. Takže jsem se probojovávala postupně celým Průmyslovým palácem s mamkou a kamarádkou. Bylo to docela sranda, protože jsem si s sebou vzala foťák a brašna na něj je poněkud rozměrnější a občas sloužila trochu, jako beranidlo (pokud tohle čtete a vrazila do vás někde malá holka v zeleném triku a se spoustou tašek, upřímně a hluboce se omlouvám a kaju se). Úspěšně jsme se, však probojovaly kam jsme chtěly a pořídily knížky, které jsme chtěly. Začaly jsme u stánku Euromedia, kde to byla doopravdy tlačenice a válka o knihy v jednom, naštěstí u těch dalších už to šlo líp :). Zastavila jsem se i Joty, zapsala se taky do blogerského koutku a blogery potkávala všude kolem sebe, bylo to skvělé vidět tolik lidí se stejným zájmem, jako mám já, i přesto, že většinu z nich neznám - doufám, že můžu použít slovíčko zatím O:). Potom jsme zdrhly z levého křídla, vrátily se zpět do pravého a rovnou skočily do další pohromy v podobě stánku Albatrosu, ale je fakt, že tady se člověk tolik netlačil, i když taky stál za to. Každopádně spokojeně jsem si koupila další knížky a byla spokojená s tím, co jsem ulovila :). 


S kamarádkou jsme pak mamku odložily v jedné z mnoha kaváren tam a vydaly se na přednášku Inspirace pro teenagery s Terezou Janišovou a Bárou Tuzarovou. Tam byla kumulace blogerů největší. Ale byla to prostě paráda, obě autorky jsou super holky a musím napravit tu chybu, že jsem jejich knihy ještě nečetla. Myslím, že u mne tahle tahle část programu splnila její záměr a taky jsem měla velkou radost z toho, že jsem mohla vidět redaktorku Cooboo Terku Pecákovou. Odnesla jsem si odsud výborný pocit, stejně jako z celého Světa knihy.


Další volnou hoďku jsme strávily venku na jídle ze stánku a doplnily tak energii na další dvě hodiny uvnitř Paláce :). Teď už přicházel čas na akcičky, co si vybrala hlavně mamka a já jí je s radostí odsouhlasila. Pár minut před třetí jsme se začaly pohybovat kolem stánku Dobrovského, vyčkávajíc na autogramiádu Michala Viewegha, kterého mamka minulý rok nestihla. Mamka nakonec tenhle rok dostala svůj vytoužený podpis do čerstvě koupené Vieweghovi knihy a měla z toho fakt velkou radost. Ještě nás čekala úplně poslední akce, zpět ve stánku Albatrosu. Bylo to povídání Haliny Pawlowské o jejích knihách, životě a tak podobně. Paní Pawlowská je překvapivě i ve skutečnosti vřele vystupující a usměvavá paní, která odpovídala na různé otázky vždy se stejnou energií. I tady se mamince povedlo ukořistit podpis do knihy koupené přímo na veletrhu. A to jí udělalo radost ještě větší. Já měla radost, jak za ni, tak za sebe, že jsme takhle pěkně mohly strávit sobotu. 


Svět knihy je vždycky skvělá akce, ale určitým způsobem jsem si tenhle ročník užila daleko víc, než ten minulý. Minulý rok jsem tam byla prvně a pobíhala kolem, jako zmatený človíček, bez naprosto všech informací. Teď už jsem jela vybavená chytrým notesem, kde jsem měla napsány všechny důležité informace a časy a najednou se to všechno stalo o něco zajímavější a barvitější. Navíc jsme si taky dokázaly víc všímat všech těch autorů, co tam byli a mamka je znala, takže mám na fotkách i lidi, jako Lábuse a Špačka - nutno dodat, že Špačkovo Etiketa mi v hlavě straší ještě teď. A už abych začala pořádně - jakože fakt pořádně - šetřit na příští ročník, plánuji se rozšoupnout možná ještě o trošinku víc, než teď :). 

A co vy? Užili jste si Svět knihy, pokud jste se zúčastnili? A jestli jste nebyli, půjdete příští rok? :)

  

 

Tohle už jsou všechny moje úlovky, program, vstupenka a ta skvělá plácačka od Joty i s lízátkem! :)

5 komentářů:

  1. Nebola som (bohužiaľ) ale na ďalší rok možno? Neviem, je to veľmi ďaleko a je mi veľmi ľúto, že nemôže byť takáto akcia aj na Slovensku. Predsa len, v Bratislave by mohli také niečo spraviť, či?
    Každopádne pekný článok. Len si želám, aby som tam mohla byť s tebou! :D
    www.readingbookswithlobe467.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plně věřím, že se na Svět knihy podíváš! :D Tady si prostě zaslouží být jednou každý knižní bloger! :)

      Vymazat
  2. Ach.... proč jen to mám tak daleko? :( Bohužel jsem též se letošního roku nezúčastnila, ale jelikož plánuji možná zkusit školu v Praze, tak bych se přece jen už mohla podívat. Vypadlo to tak úžasně a odvezla sis domů nádherné knihy! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochválení výběru :D A jak jsem napsala výše, je to doopravdy akce kde si zaslouží být každý bloger a ono je fakt jedno jestli vůbec bloger a jestli vůbec knižní, prostě tady si zaslouží být každý, kdo tam chce být! :) Takže se snad na nějakém ročníku potkáme :)

      Vymazat
  3. Na SK jsem taky letos byla, i když v pátek :) Moc se mi tam líbilo, ale nevím, zda-li se tam ukážu i příště (ale hrozně moc bych se chtěla tam s někým potkat - letos to nevyšlo..), protože plánuuju ještě návštěvu Animefestu a toho času (a peněz) zas tolik není....:D

    OdpovědětVymazat