MŮJ DOTEK ZNAMENÁ SÍLU.
Jsem jejich zbraň.
BUDU SE BRÁNIT!
Nikdo neví, proč je Juliettin dotek smrtící, ale Obnova s ní má své plány. Chtějí ji použít jako zbraň. Ovšem Juliettina představa je úplně jiná…
Kniha, kterou držíte v ruce, vás bude děsit.
Tuhle knihu nebudete moci odložit!

Na GR jsem četla u jedné recenze na Roztříštěnou tohle: This is not a dystopia, it is a romance [recenze]. Nemusím snad ani překládat. A ano je to opravdu tak. Prostě Roztříštěná mi přijde jako romantika zasazená do dystopického světa, kterému se zase tak nevěnujeme. I když v knize Mafi poukazovala na jakousi ekologickou katastrofu a Obnovu moc se tam toho o těchto věcech nedozvídáme, ale i tak je Roztříštěná dost zajímavá.

Mafi sice nevyvedla nějakou nadčasovou práci o podobě jejího dystopického světa a utopických vládců, za to si však docela pohrála s hlavní hrdinkou. Holka, která dokáže zabíjet dotekem? Krutý! Je částečně psychicky labilní? Zní to slibně. A nenávidí samu sebe? Bude to zajímavý. Ano přesně tak, to si myslím i teď po tom, co jsem Roztříštěnou už dávno dočetla. Juliett se mi jakožto hlavní hrdinka líbí, hlavně protože je "tak trochu psychicky labilní". Jo takových moc nebývá, takže tohle z mé strany připisuje Mafi body k dobru.

Ze začátku mi tedy kniha nějak extrémně nebavila, ale když se děj po prvních padesáti stranách trochu rozjel, hned to bylo dobré čtení. Ale, co jsem uvítala jako vážně dobrou věc byly myšlenkové pochody Juliett a přeškrtaný text. Je to takové zvláštní a nové, v knize jsem to viděla prvně, aby byl text přeškrtaný a nebylo to součástí nějakého dopisu nebo tak, i když si to Juliett jakoby zapisovala do zápisníku, vůbec to tak psané nebylo, prostě text v dalším textu, který je někde škrtnutý.

Adam, který se také objevý hned na začátku knihy tedy není zrovna nejzajímavější, ale tak není k zahození. Adam není zajímavý ze začátku knihy, ale později je už docela zajímavý, hlavně tím, že on Juliett už znal a v době, kdy ji všichni nenáviděli, byl takový, jakože kamarád se kterým se nikdy nebavila, jenže pak na scénu přichází další postava a to Warner. Warner je tak trochu kapitola sama o sobě, prostě typický záporák, který je zároveň rozmazlený fracek a který chce Juliett využít k tomu, aby společně ovládly svět. Navíc tomu pomáhá fakt, že je skálopevně přesvědčen o tom, že jsou Juliett stejní, chcete-li to přiblížit, stejně prohnilí.

Samozřejmě, že se v knize vyskytuje dalších několik postav, ale zase tolik, které nejsou ty "ploché postavy" využité jednou za knihu, protože to jsou prostě jenom nějací vojáci, kteří tam mihnou atd., jich tam není.

Roztříštěná se mi vlastně docela líbila, bylo to prostě jiné čtení, než na které jsem zvyklá a byla to vlastně docela příjemná změna a už se těším, na druhý díl Jsem zlomená. Protože i přesto, že Roztříštěná má takový ledabylí konec, jí dávám čtyři hvězdičky, původně jsem byla přesvědčena nad třemi a půl, ale Juliett mne přesvědčila, že mám dát jejímu příběhu o něco větší šanci, jelikož jsem si ji vážně docela oblíbila.