12/07/2014

Problémy knihomolů - 1 V knihkupectví - poslední výtisk

První díl Problémů knihomolů, tentokrát na téma V knihkupectví - poslední výtisk. Enjoy :).

"Konečně jsem se odvážila po dlouhé době do knihkupectví u nás v ulici. Dlouho jsem jen chodila kolem a obdivovala jsem novou knížku Johna Greena ve výloze. Dnes jsem se rozhodla, že si jí koupím, šla jsem tam s tím, že s knihou odejdu. Vešla jsem do prostorného krámku, se mnou tam bylo ještě pár lidí a prodavačka. Procházela jsem se regály tak, jako obvykle a hledala mého nového Greena. Už jsem začínala považovat situaci za marnou, když v tu se modrý obal blýsknul několik regálů ode mne, rozhodně jsem se rozešla ke své vysněné knížce. Měla jsem ji téměř na dosah, když k regálu přišla nějaká dívka a zastavila se před ním. Zastínila mi tak výhled na úlovek, který byl téměř můj. Chvilku jsem čekala, než od regálu odešla. Nadšeně jsem se k němu vrhla, s neuvěřitelnou radostí, že ji konečně budu mít. Šokovaně jsem se dívala do regálu, místo, kde na mě čekala moje knížka, bylo prázdné. Dívka, která byla u regálu dřív, než já, zrovna stála u pokladny a platila přesně tu knížku, kterou jsem chtěla. Platila za ten poslední výtisk, který měli v regále. Kolem mne procházela prodavačka, zastavila jsem ji. "Prosím vás, máte ještě toho nového Johna Greena?" Zeptala jsem se jí. Prodavačka se zamyslela, podívala se do regálu, kde kniha byla a zakroutila hlavou. "Bohužel, ty v regále byly poslední a pokud nejsou tam, tak už je nemáme ani na skladě. Šly šíleně rychle na odbyt. Snad příští týden." Odpověděla mi usměvavě. Padla jsem na kolena a začala ztrápeně křičet: "Neeee! Moje knížka! Proooooč?!" Naštěstí se to poslední odehrálo pouze v mé hlavě. Slušně jsem poděkovala a odešla se uklidnit vedle do čajovny." 

LENČINO MOUDRO


"Čaj je na uklidnění dobrá věc, ale stejně by lepší pocit byl, mít svou knížku."

1 komentář:

  1. Pro to mám svoji vlastní radu - kupuj knihu hned poté, co vyšla. Vyhnu se tak zbytečnému zklamání, které může potkávat podobné opozdilce :)

    OdpovědětVymazat